ОБҐРУНТУВАННЯ ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, РОЗМІРУ БЮДЖЕТНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ, ОЧІКУВАНОЇ ВАРТОСТІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
ОБҐРУНТУВАННЯ ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, РОЗМІРУ БЮДЖЕТНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ, ОЧІКУВАНОЇ ВАРТОСТІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
(відповідно до пункту 4 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, його категорія:
Управління житлово-комунального господарства Первомайської міської ради;
Адреса: 55213, м. Первомайськ, вулиця Михайла Грушевського, 3, Миколаївської області; код за ЄДРПОУ – 22436347; категорія замовника – орган місцевого самоврядування, розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня.
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності):
Зимове утримання комунальних доріг згідно ДК 021-2015 90620000-9 – Послуги з прибирання снігу
Ідентифікатор закупівлі: — UA-2025-10-22-012874-a
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Технічні характеристики предмета закупівлі:
|
№ |
|
Одиниця |
Кількість |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1 |
Формування конусів із протиожеледного матеріалу вручну |
т |
20 |
|
2 |
Посипання дорожнього покриття протиожеледними матеріалами вручну |
т |
225 |
|
3 |
Розподілення протиожеледних матеріалів по покриттю розподілювачем на базі машини дорожньої комбінованої при ширині розподілення до 4 м. |
м2 |
2163792 |
|
4 |
Очищення доріг плужним снігоочисником плужним на базі машини дорожньої комбінованої від снігу, який щойно випав та при патрульному очищенні |
км |
500 |
|
5 |
Очищення доріг від снігу, який щойно випав, автогрейдером середнього типу |
км |
430 |
|
6 |
Очищення доріг від снігу, який щойно випав, при складних погодних умовах навантажувачем вантажопідйомністю 3 т |
км |
220 |
|
7 |
Очищення доріг трактором потужністю до 40 кВт, обладнаним відвалом від снігу, який щойно випав |
км |
460 |
|
8 |
Чергування робітників та машиністів дорожньої техніки 3 розряду при зимовому та літньому утриманні доріг |
година |
1045 |
Якісні характеристики предмету закупівлі:
Очищення доріг від снігу
Очищення доріг від снігу повинно забезпечувати безперервний, зручний та безпечний рух транспортних засобів з дозволеною швидкістю.
Після закінчення хуртовини нормативні строки проведення повного очищення від снігу позаміських автомобільних доріг та доріг в межах населених пунктів (якщо вони не віднесені до небезпечних метеорологічних явищ, а також обробки дорожнього покриття ПОМ (протиожеледні матаріали) з моменту виявлення зимової слизькості,не повинні перевищувати зазначені в таблиці 4.8 ДСТУ 3587.
Під час снігопадів та хуртовин до очищення проїзної частини необхідно приступати за товщини пухкого снігу 4-6 см за інтенсивності приросту снігового покриву більше 8 см/годину.
Патрульне очищення виконують одновідвальними автомобільними снігоочисниками, які зчищають сніг шляхом переміщення його від осі дороги до узбіччя.
При періодичному очищенні проводять обробку небезпечних ділянок ПОМ, а очищення покриття від снігу здійснюється після припинення снігопаду або за товщини пухкого снігу від 6 см до 10 см.
Якщо товщина пухкого снігу за директивний строк обробки покриття ПОМ не досягає (3 – 8) см, але снігопад при цьому триває або покриття є слизьким, здійснюють його повторну обробку ПОМ, а після припинення снігопаду або хуртовини проводять снігоочищення.
Ділянки доріг, на яких сухий сніг під час низових хуртовин не затримується, не обробляють ПОМ.
При патрульному снігоочищенні необхідно забезпечити розчищання смуг руху однією або загоном снігоочищувальних машин, які рухаються в одному напрямку.
Для запобігання утворенню сніжно-льодяного накату снігоочищення починають відразу після отримання повідомлення метеослужби про прогнозоване різке пониження температури повітря, роботи при цьому не припиняють до повного прибирання снігу.
При інтенсивності приросту снігового покриву більше ніж 8 см/год снігоочищення проводять одночасно з розподіленням ПОМ. Для запобігання утворенню сніжно-льодяного накату на проїзній частині дороги під час снігопадів слід застосовувати хлористі солі з нормою розподілення – від 20 до 40 г/м2 покриття (за товщини шару снігу до (30 – 40) мм).
Якщо після закінчення першого циклу робіт снігопад триває, то роботи із снігоочищення і розподілення ПОМ повторюють. При цьому норми розподілення ПОМ і тривалість інтервалів між ними повинні виключати утворення на покритті талого снігу при контакті його з хімічними реагентами.
При роботі двох і більше снігоочисників перекриття смуг очищення повинно становити від 0,3 м до 0,5 м. Розрив між снігоочисниками в плані повинен бути (40 – 60) м.
У складі ланки повинна бути така кількість машин, яка б забезпечувала очищення при русі в одному напрямку половини проїзної частини від осі покриття або від розділювальної смуги до кромки. За наявності укріплених смуг, прикромкових лотків, перехідно-швидкісних смуг та площадок зупинки транспорту, очищення їх від снігу та підмітання виконується одночасно з очищенням основного проїзду.
При роботі загону одновідвальних снігоочисників машину, що ближча до узбіччя, забезпечують боковим відвалом. Наявність бокового відвалу збільшує дальність відкидання снігу та дозволяє розрівнювати невеликі вали, якщо вони утворюються на краю смуги розчищення.
У місцевості з інтенсивними хуртовинами, де на дорогах регулярно утворюються снігові замети та перемети заввишки 0,6 м і більше, до складу ланки машин вводять двовідвальний плужний снігоочисник, який повинен рухатись по осі дороги. Двовідвальний снігоочисник пробиває снігові замети та перемети, які зустрічаються на шляху ланки, а наступні за ним одновідвальні снігоочисники розчищають проїзну частину дороги на повну ширину, зсувають сніг на узбіччя.
При сильному боковому вітрі снігоочищення слід вести так, щоб напрямок переміщення снігу збігався з напрямком вітру. Очищення доцільно вести снігоочисниками з поворотним відвалом або двовідвальними плужними снігоочисниками.
Ефективність використання автогрейдерів для самостійного розчищення снігових відкладень невелика, тому їх слід використовувати в комплексі з роторними снігоочисниками (автогрейдер зсуває сніг на смугу, з якої його прибирає роторний снігоочисник).
Застосування автогрейдерів для видалення з проїзної частини покриття ущільненого снігу (утворюється на дорогах з великою інтенсивністю руху при незабезпеченості негайного очищення) доцільне. Швидкість руху автогрейдера (5 – 7) км/год. При цьому ніж автогрейдера встановлюють під кутом (35 – 40)° для зрізання ущільненого снігу, а кут захвату від 20° до 65° в залежності від товщини шару та щільності снігу у ньому. Невеликі снігові гребінці, які залишились на покритті, прибирають з покриття та узбіччя ножем автогрейдера.
За високої інтенсивності приросту снігового покритву під час тривалих снігопадів вздовж дорожного полотна можуть формуватись снігові вали під час виконання його очищення. Формування снігових валів не допускається в місцях і за умов, зазначених в 4.9.8 ДСТУ 3587. Видалення їх за межі земляного полотна здійснюють роторними снігоочисниками або автогрейдерами.
За товщини снігових відкладень менше ніж 0,6 м снігоочищення виконують плужними двовідвальними автомобільними снігоочисниками, а за їх відсутності - автогрейдерами з подальшим видаленням сніжних валів роторними снігоочисниками.
Для розчищення снігових заметів застосовують весь комплекс снігоочищувальної техніки. Розчищення снігових заметів під час хуртовини з формуванням валів відразу ж викликає нове накопичення снігу на щойно розчищеній ділянці дороги. Тому плужні снігоочисники повинні працювати в комплексі з роторними.
За товщини снігових відкладень від 0,6 м до 1 м перший прохід під час снігоочищення доцільно виконувати двовідвальним плуговим тракторним снігоочисником, що дозволить за один прохід відновити односмуговий проїзд дорогою. Під час зворотнього руху і другого проходу снігоочисник, працюючи одним боком відвалу, розширює розчищену смугу, роблячи проїзд двосмуговим.
Щоб уникнути формування високих снігових валів, розчищати ділянки із сніговими заметами доцільно двовідвальним тракторним снігоочисником у поєднанні з роторним. У такому випадку роторний снігоочисник рухається позаду двовідвального тракторного снігоочисника, збільшуючи смугу розчищання і одночасно видаляючи створюваний ним вал.
За товщини снігових відкладень більше ніж 1 м їх розчищають бульдозерами і роторними снігоочисниками, використовуючи бульдозери з неповоротним і поворотним відвалами. Бульдозер з неповоротним відвалом може зсовувати сніг тільки у напрямі свого руху. Він робить проходи, відсовуючи сніг під гострим кутом до осі дороги по черзі то в один, то в інший бік. Після кожного проходу бульдозер реверсним ходом відступає назад на необхідну відстань. Бульдозер з поворотним відвалом, послідовними проходами вздовж занесеної снігом ділянки дороги, зміщує сніг в потрібний бік встановленим під кутом до напряму руху відвалом. Під час очищення дороги від снігових відкладень бульдозерами теж формуються високі снігові вали. Ефективною є робота бульдозерів у комплексі з роторними снігоочисниками, коли бульдозери зміщують снігові відкладення тільки в межах дорожнього полотна, а роторний снігоочисник видаляє утворені снігові вали за його межі.
Під час використання снігоочисника на гусеничному ходу на поверхні покриття дорожнього одягу повинен бути залишений сніг шаром близько 10 см, щоб уникнути пошкодження його гусеницями. Залишений сніг шаром близько 10 см прибирають автогрейдерами або іншими снігоочисниками на колісному ходу.
За наявності на ділянці дороги бар’єрного огородження та шумозахисних екранів простір між ними очищують вручну або засобами малої механізації.
Запобігання утворення та усунення зимової слизькості
Для організації робіт із запобігання утворенню та усуненню зимової слизькості необхідно враховувати її вид, погодні умови перед та під час утворення слизькості і тенденцію їх зміни.
Ожеледиця утворюється, = як правило, за температури повітря від 3 °С до мінус 5 °С і відносної вологості повітря понад 90 % та за відсутності плавильних ПОМ на покритті. Ожеледиця з'являється на покритті у вигляді гладкої склоподібної плівки або у вигляді матової білої шорсткої кірки.
Пухкий сніг на покритті утворюється пі час випадання снігу та хуртовин. При несвоєчасному розподіленні ПОМ і прибиранні пухкого снігу він перетворюється у сніговий або снігово-льодяний накат під дією коліс транспортних засобів (інтенсивно ущільнюється за температури повітря близько 0 °С).
Для боротьби із зимовою слизькістю використовують механічний, фрикційний, фізико-хімічний, хімічний та хіміко-фрикційний способи. Для запобігання утворення зимової слизькості використовують фізико-хімічний, хімічний та хіміко-фрикційний способи, або їхнє поєднання. Для усуненняння зимової слизькості використовують усі способи та їхнє поєднання.
Механічний спосіб полягає в сколюванні льоду з поверхні покриття та видаленні його за межі узбіччя.
Фрикційний спосіб полягає в розсипанні МПФ по поверхні заледенілого покриття дорожнього одягу, який підвищує коефіцієнт зчеплення, але повністю не ліквідуює зимову слизькість. Норма розсипу МПФ на прямих ділянках доріг з повздовжнім похилом до 20 ‰ становить від 0,1 м3 м до 0,2 м3 на 1000 м2. На аварійно небезпечних ділянках розсипають від 0,3 м3 до 0,4 м3 на 1000 м2 (може застосовуватися тільки на дорогах IV та V категорій). Ефективність використання МПФ для боротьби із зимовою слизькістю може бути підвищена його нагріванням в сушильному барабані АБЗ до температури (80 – 100) °С.
Фізико-хімічний спосіб полягає в обробці покриття дорожнього одягу хімічними реагентами (надають гідрофобні властивості поверхні покриття) до початку сезону утворення зимової слизькості. Для гідрофобізації поверхні покриття використовують кремнійорганічні рідини: ГКР-12, ГКР-20, фенілетасілоксан тощо. Норма розподілу ГКР-12 та ГКР-20 дванадцятивідсоткової концентрації - 0,3 л/м2 за два тижні до початку осіннього дощового періоду. У першу добу після обробки поверхні покриття кремнійорганічними рідинами коефіцієнт зчеплення колеса з покриттям дещо знижується і необхідно обмежувати швидкість руху до 35 км/год.
Хімічний спосіб полягає в обробці покриття дорожнього одягу МПП. Для запобігання утворення та усунення зимової слизькості використовують тверді сипкі та рідкі МПП згідно з ДСТУ 8853. МПП має здатність плавити лід або сніг.
Для підвищення протиожеледного ефекту твердий сипкий МПП безпосередньо на диску розподільника зволожують водним розчином хлориду двадцятитрьох - двадцятип’ятивідсоткової концентрації в кількості (10 – 30) % від маси сухої солі.
МПП можна використовувати як кожний окремо, так і змішаними між собою в різних пропорціях. Для запобігання утворенню зимової слизькості найбільший ефект досягається при використанні насичених розчинів МПП або розчинів, близьких до них за концентрацією.
Хіміко-фрикційний спосіб полягає в обробці покриття дорожнього одягу МПК. МПК краще закріплюється на поверхні льоду, ніж МПФ, і має здатність плавити лід або сніг та підвищувати шорсткість поверхні. Кристалічні, гранульовані або лускоподібні хлориди, ацетати, карбаміди, нітрати, які є складником МПК, забезпечують плавлення льоду або снігу. Мінеральні зерна МПФ, що є складником МПК, забезпечують підвищення шорсткості поверхні.
При використанні для приготування МПК висококонцентрованих рідких хлоридів їх кількість, як складника, визначається у перерахунку на суху речовину. Додаючи розчин хлориду до МПФ, не можна допускати перезволоження МПК до перезволоженого стану, при якому він починає розпливатися.
Виконання робіт щодо запобігання утворення та усунення зимової слизькості повинно забезпечувати транспортно-експлуатаційний стан доріг, що відповідає вимогам чинних нормативних документів.
Перед початком зимового періоду потрібно відремонтувати місця пошкодження покриття дорожнього одягу та конструктивних елементів мостових споруд.
У кожному очікуваному випадку утворення зимової слизькості виконують профілактичну обробку поверхні покриття дорожнього одягу МПП (до утворення ожеледиці або на початку снігопаду). Це унеможливить формування на поверхні дорожнього покриття сніжно-льодяних утворень завдяки здатності хімічного складника ПОМ плавити сніг та знижувати температуру замерзання води.
Профілактичній обробці поверхні покриття дорожнього одягу необхідно приділяти першочергову увагу, оскільки при утворенні ожеледиці різко підвищується кількість ДТП.
Профілактичну обробку необхідно виконувати у разі:
- отримання повідомлення державної метеорологічної служби, про можливе утворення ожеледиці;
- очікуваного випадання дощу на переохолоджене покриття;
- прогнозованого різкого зниження температури атмосферного повітря (від позитивної до мінус (2 – 5) °С протягом найближчих (2 – 6) год.) і мокрого покриття;
- осідання і замерзання на покритті водяної пари за вологості атмосферного повітря більше ніж 60 %, мряки і туману;
- снігопаду і утворення на покритті шару снігу товщиною більше ніж 2 см.
Роботи із запобігання утворення та усунення зимової слизькості у першу чергу необхідно проводити на ділянках з обмеженою видимістю, крутими ухилами і кривими малого радіуса, на перетинах в одному рівні, на зупинках автобусів, штучних спорудах і підходах до них, в населених пунктах, на площадках для зупинок і в усіх інших місцях, де можливе часте гальмування.
Для прискорення робіт з усунення зимової слизькості обробку дорожнього покриття ПОМ належить виконувати на смузі руху, яка займає (80 – 90) % ширини проїзної частини. У випадку, якщо льодова плівка зберігається, необхідно виконати повторне розподілення ПОМ.
При слабкому снігопаді з інтенсивністю до 3 см/год розподілення ПОМ необхідно розпочинати через (30 – 40) хв. після його початку або при утворенні на покритті шару снігу товщиною не більше ніж 2 см. При інтенсивності приросту снігового покриву (3 – 5) см/год розподілення ПОМ розпочинають через (20 – 30) хв. або при утворенні шару снігу товщиною не більше ніж 3 см. При інтенсивності приросту снігового покриву (5 – 8) см/год розподілення ПОМ розпочинають через (10 – 20) хв. або при утворенні шару снігу товщиною не більше ніж 4 см. При інтенсивності приросту снігового покриву більше ніж 8 см/год виконують снігоочищення одночасно з розподіленням ПОМ (за необхідності).
Для запобігання утворенню сніжно-льодяного накату за прогнозованого різкого зниження температури атмосферного повітря снігоочищення розпочинають негайно після отримання повідомлення метеорологічної служби. Роботи не припиняють до повного прибирання снігу.
Якщо ущільнений сніг не був видалений своєчасно і при різкому зниженні температури атмосферного повітря вологий сніг перетворився в сніжно-льодяний накат товщиною до 1 см, використовують такі технології:
1) При температурі повітря до мінус 10 °С сніжно-льодяний накат обробляють МПП (матеріали протиожеледні плавильні) з хлориду натрію за норми розподілення від 15 г/м2 до 30 г/м2; при температурі атмосферного повітря від мінус 11 °С до мінус 15 °С сніжно-льодяний накат обробляють МПК (матеріали протиожеледні комбіновані) за норми розподілення хлориду натрію 50 г/м2. Після розподілу ПОМ необхідно зробити паузу, поки сніжно-льодяний накат унаслідок часткового його плавлення не розпушаться в результаті дії коліс автомобілів. Розпушену масу, що утворилася, негайно видаляють за межі проїзної частини дороги.
2) При температурі атмосферного повітря нижче ніж мінус 15 °С сніжно-льодяний накат обробляється МПК з мінімальним вмістом хлориду натрію (5 %) за норми розподілення від 150 г/м2 до 400 г/м2. Повторне і подальші розподілення ПОМ здійснюють при видаленні 50 % фрикційних матеріалів з проїзної частини.
Використання ПОМ на основі хлористих солей на цементобетонних покриттях протягом одного року з моменту укладання цементобетонної суміші заборонено.
Для боротьби із зимовою слизькістю в цей період рекомендується використовувати ПОМ, що не містять хлориди, або застосовувати фрикційні матеріали без солей і проводити інтенсивне патрульне снігоочищення під час снігопаду. Крім того, цементобетонне покриття рекомендується обробляти різними гідрофобізуючими матеріалами проникаючої дії.
Виконання технологічних операцій з обробки дорожнього покриття ПОМ здійснюють за допомогою спеціального обладнання на базі автомобілів та інших транспортних засобах, які забезпечують дозування та розподілення необхідної кількості ПОМ.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення:
Розмір бюджетного призначення визначено рішенням Первомайської міської ради від 15 жовтня 2025 року № 3 «Про внесення змін до бюджету Первомайської міської територіальної громади на 2025 рік», з у рахуванням планової потреби управління житлово-комунального господарства Первомайської міської ради на 2026 рік ( фактичні затрати 2025 бюджетний період, планові затрати 2026 бюджетний період) за КПКВК 1216030 «Організація благоустрою населених пунктів»
Очікувана вартість предмета закупівлі:
2924810,00 грн. ( два мільйони дев’ятсот двадцять чотири тисячі вісімсот десять гривень 00 коп.) з ПДВ.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на основі «Порядку моніторингу цін при здійснені закупівель за бюджетні кошти управлінням житлово-комунального господарства Первомайської міської ради» затвердженої Наказом начальником управління від 14 лютого 2023 року № 11 за допомогою програмного комплексу АВК-5 в цінах станом на 20 жовтня 2025 року.
Процедура закупівлі:
Застосовується процедура: відкриті торги (з особливостями).